Maak jouw content langer houdbaar op Pinterest

content langer houdbaar

Waarom elke investering in Pinterestmarketing nog jarenlang effect kan hebben

Wie weleens posts deelt op sociale media, herkent waarschijnlijk deze frustratie: na enkele uren is het effect van al jouw moeite alweer voorbij. Kon je content maar langer houdbaar maken of hergebruiken… Wat op Instagram en Facebook niet kan, is op Pinterest wél mogelijk. Op Pinterest kan je namelijk dezelfde blogpost of landingspagina keer op keer delen, vanuit alle denkbare invalshoeken. Bovendien is wat je op Pinterest deelt blijvend vindbaar.

Pinterest is daardoor een waardevolle schakel in online marketing: door Pinterestmarketing inzetten creëer je niet alleen een groter bereik, maar zorg je ook dat je bestaande content veel meer oplevert.  

Op Pinterest blijft content langer houdbaar 

Pinterest is een visuele zoekmachine voor het opdoen van ideeën. Ik vergelijk Pinterest vaak met een catalogus, en je kan zélf zorgen dat je erin staat! 

Het mooie is dat je hier bestaande content op jouw website voor kan gebruiken. Wat je deelt op Pinterest komt niet alleen voorbij in een feed van volgers (zoals op andere sociale media) maar is ook blijvend vindbaar in zoekresultaten. Zo kunnen pins na maanden, en zelfs gerust na jaren, nog steeds aangeklikt worden. 

infographic over de versterkende werking van Pinterest op je content (bekendheid - bereik - blijvend)

Slim van Pinterest profiteren: schakel in je online marketing strategie

Wie Pinterest snapt, ziet het niet als ‘extra kanaal’ maar juist als ‘verbindende schakel’. Pinterest werkt versterkend door de 3 B’s:

Bekendheid – op Pinterest kom je al in het allervroegste stadium in beeld bij je doelgroep. 

Bereik – meer views van je content, meer kliks naar je website, meer conversie.

Blijvend – elke investering in Pinterest blijft resultaat opleveren! 

Pinterest-beheer uitbesteden is eenvoudig

Van al je online marketing kanalen is je Pinterest account misschien wel het makkelijkst om te uitbesteden. Waarschijnlijk heb je al beeldmateriaal voor je website en socials. Pins laat je verwijzen naar bestaande content en webpagina’s. Een Pinterest-expert zoals Pin je plek schakel je in om pins (pin-afbeeldingen) te maken, met een Pinterest-SEO-proof omschrijving, en die dagelijks voor je te pinnen.

Doordat pins lang houdbaar zijn, blijft al die toegevoegde content voor je werken. Met elke pin die je toevoegt, gekoppeld aan jouw website, werk je aan jouw vindbaarheid én een continue stroom van websitebezoekers.

pinterest account inrichten beheer

Pinterestgebruikers zijn een dankbaar (lees: koopgraag!) publiek voor bedrijven en merken

Pinterest is het kanaal waar gebruikers het méést zitten te wachten op jou als bedrijf of merk. De koopintentie is hoog. Niet zo gek: mensen komen er om inspiratie op te doen. Voor hun huis, vrije tijd, hobby’s, uitjes en komende uitgaven. Content van bedrijven of merken wordt hier veel hoger gewaardeerd dan op sociale media. Veel bedrijven die Pinterest gaan inzetten, maken dit hun nummer 1 kanaal voor traffic naar de eigen website.

Voor wie zich afvraagt of zijn doelgroep wel op Pinterest zit: er zijn intussen al meer dan 4 miljoen maandelijks actieve gebruikers in Nederland en dit aantal groeit. In bijna elke leeftijdscategorie (86% is tussen 18 en 54 jaar). 

Ook Pinterest slim inzetten en zo je content langer houdbaar maken? 

Ontdek de potentie van Pinterest met de Account Scan van Pin je plek.
Of plan gratis je 10-minuten-gesprek

Bewaar dit artikel op Pinterest: