Word gevonden op Pinterest met Pin je plek

Pinterest wordt dagelijks door 700.000* Nederlanders gebruikt als visuele inspiratie-zoekmachine. Het mooie is: je kunt zelf afbeeldingen (‘pins’) toevoegen. Zo kun je als bedrijf dus zorgen dat je zichtbaar wordt op Pinterest. En nog beter: dat jouw doelgroep rechtstreeks doorklikt naar jouw eigen website. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? 

Wat heb je nodig om gevonden te worden op Pinterest?

   1.  Een aantrekkelijk en goed ingericht account
   2.  Pins van jouw bedrijf die gevonden, gezien, bewaard én aangeklikt worden
   3.  Content en blogs die bezoekers naar jouw website trekken

Pin je plek is dé Pinterest-expert die jou hierbij helpt. Of je nu zelf aan de slag wil met Pinterest, of hulp wil bij het opzetten van de beste strategie.

1. Een aantrekkelijk en goed ingericht account

Zelf aan de slag met de Account Scan

Bepaal het startpunt van de beste Pinterest-strategie voor jouw bedrijf met de Account Scan van Pin je plek. Je ontvangt een advies op maat met concrete actiepunten voor het opzetten van een succesvol account. Wil jij zelf aan de slag met Pinterest?

Je account laten opzetten en inrichten

Je kan ook het opzetten van jouw Pinterest-account volledig overlaten aan Pin je plek. Samen bepalen we de beste Pinterest-strategie voor jouw bedrijf. Je account is startklaar om bij jouw doelgroep in beeld te komen. Wil jij ook een succesvol account?

2. Pins die gevonden, bewaard én aangeklikt worden

Pin je plek helpt jou met pinnen

Content plaatsen op Pinterest is anders dan op Facebook of Instagram. Er is geen interactie en volgers zijn niet zo belangrijk. Content (pins) blijven zelfs maandenlang zichtbaar in zoekresultaten! Toch is het ook op Pinterest belangrijk om actief nieuwe content te blijven toevoegen. Pin je plek kan dit op maandelijkse basis voor jou verzorgen.

3. Content en blogs die bezoekers naar jouw website trekken

Pin je plek is tekstschrijver en blogger

Het mooie van Pinterest is dat mensen rechtstreeks kunnen doorklikken naar de website van jouw bedrijf. Pinterest is een enorme traffic booster én een succesvolle Pinterest-strategie zorgt voor conversie. Je doet dit door het maken van inspirerende en prikkelende pins, die verwijzen naar relevante content op je website.

Heb je nog niet de juiste content op je website? Pin je plek is niet alleen Pinterest-expert, maar ook tekstschrijver en blogger. 

NIEUW!

Zelf aan de slag met e-book 'Pinterest en de Customer Journey'

Wist je dat je Pinterest kunt inzetten tijdens alle stappen van de ‘Customer Journey’? Wil je zelf aan de slag met Pinterest en kun je wel wat inspiratie gebruiken? Dit handige en duidelijke e-book geeft concrete tips en bruikbare ideeën om jouw doelgroep te bereiken met Pinterest. Voor beginners én gevorderden.

* Cijfers over het gebruik van Pinterest in Nederland zijn afkomstig uit het Newcom Nationale Sociale Media Onderzoek.